Zoekresultaten
1 - 10 van de 6146 resultaten voor: administratie fiscus bedrijfsadministratie administratieplicht loonbelasting elektronische
... De ‘administratieplichtigen’ moeten een zodanige administratie voeren dat daaruit altijd de rechten en verplichtingen met ... waarvoor u inhoudingsplichtig bent. Daarnaast kan de fiscus u vragen om in het kader van een zogenoemd ‘derdenonderzoek’ ...
... omzet van de stichting; verenigingen. Eén administratie fiscus Behalve de algemene (of civiele) administratieverplichting is er ...
Als een essentieel onderdeel van uw administratie niet meer beschikbaar is vanwege een computerstoring, komt de schade daarvan voor rekening van uw onderneming. Bij de administratieplicht hoort namelijk dat u voldoende voorzorgsmaatregelen treft ... Zonder de bronbestanden van de kassagegevens kon de fiscus de volledigheid van de omzet niet verifiëren. Daardoor kon de fiscus ...
... controle Dit houdt in dat u op een zodanige wijze een administratie moet voeren dat daaruit eenvoudig de relevante informatie kan ... uitvoeren. bewaren Uw verplichtingen naar de fiscus toe gaan ver. De fiscus wil namelijk niet alleen een overzicht van de ...
... administratieve verplichtingen voor de BTW. Ontheffing administratieplicht Een dergelijk verzoek kunnen ondernemers schriftelijk ... aanspraak maakt op teruggaaf van BTW. Ontheffing administratieplicht BTW eerder ...
... zo’n controle mogelijk te maken, bent u verplicht om een administratie te voeren. niet eenduidig Dit moet zodanig gebeuren ... bewaren. Deze verplichting is opgenomen om de fiscus in staat te stellen om controles uit te voeren. U moet uw administratie ...
... verdergaande digitalisering van uw communicatie met de fiscus. In een onlangs gepubliceerde Kamerbrief verduidelijkte staatssecretaris Wiebes de introductie van het elektronische berichtenverkeer . Hieruit blijkt dat de digitalisering voor een ... Hierin is aangegeven welke correspondentie met de fiscus op de langere termijn volledig digitaal plaats zal vinden. De ...
... Reporting (SBR). Om dit mogelijk te maken, zal het Besluit elektronische deponering handelsregister dit jaar worden aangepast. ... van SBR is dat de financiële afdeling de gegevens in de bedrijfsadministratie slechts eenmalig hoeft vast te leggen. Daarna kunnen deze ...
... gewoonweg minder werknemers zijn. Een mogelijkheid is dan om elektronische functiescheiding aan te brengen. Zeker als het gaat om heel gevoelige informatie is elektronische scheiding broodnodig. Door met wachtwoorden en ...
valideren Bij het verwerken van elektronische inkoopfacturen komen het scannen (zie paragraaf 4.1.1) en het omzetten naar elektronische waarden (zie paragraaf 4.1.2) te vervallen. Het blijft in dat ... of juistheid) aan de hand van financiële gegevens in de administratie. OverstappenHEADER_BREAK De tijd en het geld dat u ...
- 1 van 615
- ››