Zoekresultaten
1 - 10 van de 35885 resultaten voor: administratie fiscus fusies en reorganisaties financiering bv
Bij een juridische splitsing en een juridische fusie moet u met heel veel regels rekening houden. Hierna ... van voorvoegingsverliezen van de splitsende dochter en de verliesverrekening van de fiscale eenheid met een voorvoegingswinst van ... de fiscale eenheid. Als vermogen overgaat van de ene bv naar de andere en u de fiscale eenheid vervolgens binnen de sanctietermijn ...
Verenigingen en stichtingen kunnen, net als nv’s of bv’s, fuseren of splitsen. Wat moet een vereniging of stichting allemaal ... (complexere) mogelijkheden om bijvoorbeeld een vereniging en stichting te laten fuseren. Dwingendrechtelijk niet afwijken ...
... Omkering bewijslast externe oorzaak administratie Omkering van de bewijslast betekent in de eerste plaats dat ... in de drie jaar voorafgaand aan de melding. De fiscus mag niet op de stoel van u als ondernemer gaan zitten. Uiteraard mag u ...
... de raad meer duidelijkheid over de financiering van de fusie en het mogelijke baanverlies. De fusie kost waarschijnlijk 4.000 werknemers hun ... al heel wat banen verloren gegaan als gevolg van eerdere reorganisaties. De COR heeft aangekondigd om de fusie samen met de vakbonden te ...
... Gaat het slecht met de organisatie, dan kan snel en adequaat reageren op signalen veel schade voorkomen. Vaak wacht de ... te ontslaan. Financiën subsidies Veel reorganisaties hebben te maken met de financiële situatie van een organisatie. ...
... invloed kan hebben. Op grond van artikel 25 , lid 1a en 1b van de Wet op de ondernemingsraden (WOR) heeft de OR adviesrecht ... de start van het proces staan er nog veel zaken open en zijn de gevolgen voor de werknemers nog niet goed te overzien. Mogelijk ...
... verbazen dat de Belastingdienst strenge eisen stelt aan uw administratie. De belangrijkste eis is dat de fiscus moet kunnen nagaan of u het juiste bedrag aan BTW heeft opgegeven. Als ...
Elke stichting en vereniging moet goed bijhouden wat de organisatie nu precies ontvangt aan ... middelen niet effectief besteedt. Het voeren van een administratie is bovendien wettelijk verplicht. Het bestuur is ... om zorg te dragen voor een goede financiële administratie. Ook moet het bestuur zorgen voor het opstellen van de ...
... zijn, want vaak is er naast de centraal aangeschafte hard- en software ook nog allerlei apparatuur met bijvoorbeeld voorgeïnstalleerde ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... Als het onverhoopt tot een loonbeslag is gekomen en de werknemer verzoekt u dan om uitbetaling van een voorschot, moet u even ...
- 1 van 3589
- ››