Zoekresultaten
1 - 10 van de 35675 resultaten voor: administratie fiscus fusies en reorganisaties holdingstructuur
... kosten. Het oprichten van een nieuwe bv kost extra geld en u bent ook meer kwijt aan administratie- en accountantskosten. Bij de overstap naar een bv (en dus vaak ...
... fiscale gevolgen een enkelvoudige bv kunt omzetten in een holdingstructuur. Veel gebruikte faciliteiten zijn: fiscale eenheid voor ... de sanctietermijn de fiscale eenheid tussen de overdrager en overnemer. Wel mag over de verstreken periode nog rekening worden gehouden ...
... de werkmaatschappij, blijft het vermogen van de holding-bv en de bv met het bedrijfspand buiten het faillissement. Vermogen buiten ... wel meerdere opdrachtgevers hebben, want anders kan de fiscus stellen dat u eigenlijk in dienstbetrekking bent bij de opdrachtgever. U ...
... ondernemingsactiviteiten plaatsvinden in de werk-bv. Een holdingstructuur is handig, maar voorkomt geen persoonlijke aansprakelijkheid ... beleidsbepaler De curator volgt de geldstromen en beslislijnen net zo lang totdat hij bij een bestuurder van vlees en bloed ...
... Gaat het slecht met de organisatie, dan kan snel en adequaat reageren op signalen veel schade voorkomen. Vaak wacht de ... te ontslaan. Financiën subsidies Veel reorganisaties hebben te maken met de financiële situatie van een organisatie. ...
... Als u besluit om direct bij de inbreng een holdingstructuur op te zetten, dan kan dat. In feite wordt de ingebrachte ... u vraagt een fiscale eenheid VPB aan voor de holding-bv en werk-bv; u brengt de eenmanszaak in de holding-bv in; de holding-bv ...
... invloed kan hebben. Op grond van artikel 25 , lid 1a en 1b van de Wet op de ondernemingsraden (WOR) heeft de OR adviesrecht ... de start van het proces staan er nog veel zaken open en zijn de gevolgen voor de werknemers nog niet goed te overzien. Mogelijk ...
Elke stichting en vereniging moet goed bijhouden wat de organisatie nu precies ontvangt aan ... middelen niet effectief besteedt. Het voeren van een administratie is bovendien wettelijk verplicht. Het bestuur is ... om zorg te dragen voor een goede financiële administratie. Ook moet het bestuur zorgen voor het opstellen van de ...
... zijn, want vaak is er naast de centraal aangeschafte hard- en software ook nog allerlei apparatuur met bijvoorbeeld voorgeïnstalleerde ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... Als het onverhoopt tot een loonbeslag is gekomen en de werknemer verzoekt u dan om uitbetaling van een voorschot, moet u even ...
- 1 van 3568
- ››