Zoekresultaten
1 - 10 van de 1708 resultaten voor: office management support rapporteren rapportagevormen 41 mondelinge rapportage
voordelen In het hoofdstuk over mondelinge communicatie heeft u al meer kunnen lezen over de voor- en nadelen van mondelinge rapportage. De belangrijkste voordelen zijn de snelle overdracht en directe ... laptop of tablet. Voorbeelden van mondelinge rapportagevormen Mondelinge rapportage kent vele vormen: lezing; ...
... hoofdstuk kwamen de onderliggende doelstellingen van rapporteren aan bod. De volgende hoofdstukken belichten de verschillen tussen mondeling en schriftelijk rapporteren. Vervolgens komen rapportagevormen aan de orde en passeren rapportagesystemen de revue. Ook komen ... teams, afdelingen projectrapportage teams, afdelingen, management 1.7 Het vervolg van rapporteren ...
... ontvanger. Sommige informatie leent zich niet voor mondelinge rapportage, andere juist wel. De kwintessens van mondeling rapporteren is het ‘eye to eye’-contact tussen zender en ontvanger(s). ...
... altijd financiële verslagen zijn, maar ook bijvoorbeeld de rapportage van de stand van zaken van een lopend project. Rekenschap ... en banken. Stel vooraf goed vast met welk doel u wilt rapporteren. Dit vereenvoudigt de keuze voor de meest geschikte rapportagevorm ...
Rapporteren draait om verslag uitbrengen van bevindingen. Afhankelijk van de doelstelling van de rapportage is er onderscheid tussen rapportagevormen en -methoden. De keuze voor een bepaalde vorm en methode is ... te worden aangejaagd vanuit de macht van de organisatie. Het management neemt een strategisch besluit en legt ‘top-down’ verandering op ...
... bovendien vooraf worden verspreid ter voorbereiding van een mondelinge bespreking. Betrokkenen kunnen na lezing vragen om verduidelijking ... subjectieve boodschap te vertellen, vaak top-down, als management naar de werkvloer: een ontslag, een reorganisatie, de aankondiging ...
Rapporteren is een essentieel communicatiemiddel binnen organisaties. Aan de hand van rapportage geven alle spelers in de organisatie – management en medewerkers − rekenschap van hun activiteiten en delen deze ...
... gestructureerd te verwerken, draagt SBR bij aan het tijdig rapporteren van gegevens. Als u het rapportageproces op basis van SBR inricht ... – krijgt u informatie over het feit dat een nieuwe SBR-rapportage wordt verwacht en wordt het proces tot en met het aanleveren van het ...
Word Powerpoint De basis van nagenoeg elke rapportage is tekst. Afhankelijk van het doel waarvoor u de rapportage opstelt, ... artikel; notulen van vergaderingen. Rapporteren van A tot Z verslag onderzoeks-resultaten ...
... Aandachtspunten voor een efficiënte tussentijdse rapportage zijn: een goede inrichting van uw financiële administratie in ... gebruikelijk om per vier weken, per maand of per kwartaal te rapporteren. Een tussentijdse rapportage is ook een uitstekend ...
- 1 van 171
- ››