Zoekresultaten
1 - 10 van de 7810 resultaten voor: office management support rapporteren schriftelijk rapporteren 32 kenmerken goede rapportage
voorbereiding De essentie van schriftelijke rapportage is dat u uw bevindingen, een visie, mening of standpunt zwart op wit ... subjectieve boodschap te vertellen, vaak top-down, als management naar de werkvloer: een ontslag, een reorganisatie, de aankondiging ... overtuigen door uw argumenten? 3.1 Het waarom van schriftelijk rapporteren ...
... Eerst en vooral moet duidelijk zijn voor wie de rapportage is bedoeld: de doelgroep. De beoogde lezer moet de schriftelijke ... als u een eindrapport uitbrengt aan de directie. 3.2 Kenmerken van een goede rapportage ...
... hoofdstuk kwamen de onderliggende doelstellingen van rapporteren aan bod. De volgende hoofdstukken belichten de verschillen tussen mondeling en schriftelijk rapporteren. Vervolgens komen rapportagevormen aan de orde en ... teams, afdelingen projectrapportage teams, afdelingen, management 1.7 Het vervolg van rapporteren ...
Rapporteren draait om verslag uitbrengen van bevindingen. Afhankelijk van de ... dat uw gesprekspartner reageert met tegenargumenten. Een goede voorbereiding is hier essentieel. 1.3.4 Motiveren Het ... te worden aangejaagd vanuit de macht van de organisatie. Het management neemt een strategisch besluit en legt ‘top-down’ verandering op ...
... goed in beeld te houden. De jaarcijfers geven een goede indicatie, maar zijn toch mosterd na de maaltijd doordat u er pas na ... gebruikelijk om per vier weken, per maand of per kwartaal te rapporteren. Een tussentijdse rapportage is ook een uitstekend ...
Rapporteren is een essentieel communicatiemiddel binnen organisaties. Aan de hand van rapportage geven alle spelers in de organisatie – management en medewerkers − rekenschap van hun activiteiten en delen deze ...
overbrengen Elke vorm van rapportage, schriftelijk of mondeling, draait om een initiatief tot het overbrengen van ... rapportage, andere juist wel. De kwintessens van mondeling rapporteren is het ‘eye to eye’-contact tussen zender en ontvanger(s). ...
Word Powerpoint De basis van nagenoeg elke rapportage is tekst. Afhankelijk van het doel waarvoor u de rapportage opstelt, ... artikel; notulen van vergaderingen. Rapporteren van A tot Z verslag onderzoeks-resultaten ...
visualisering Een goede grafiek zegt meer dan duizend woorden. Grafieken zijn grafische weergaven ... software Met behulp van software als Microsoft Office of Filemaker kunt u veelsoortige grafiektypen samenstellen. Een greep ... toe te voegen, te splitsen of samen te voegen. 4.6 Rapporteren met grafieken, schalen en tabellen ...
... Directive (CSRD) schrijft voor dat organisaties moeten gaan rapporteren over hun invloed op de omgeving: op mens en milieu. Een vast ... het werken in de organisatie ervaren. Hierdoor kan de OR een goede bijdrage leveren aan de rapportage van deze sociale aspecten van het ...
- 1 van 781
- ››