U bent hier

Aan de telefoon

Deze rubriek is eerder verschenen als Themadossier Office Rendement
Publicatiedatum: maart 2015

Zakelijk telefoneren: nog een hele kunst

Telefoneren hoort bij uw dagelijkse werk. U belt zelf zakenrelaties, klanten of leveranciers, of u wordt door hen gebeld. Vaak bent u ook de schakel tussen een beller en een andere medewerker in uw organisatie. Hoewel het gesneden koek lijkt, is het altijd de moeite waard om eens goed na te denken over hoe u zakelijke telefoongesprekken aanpakt. Hierbij kunt u denken aan de indruk die u wekt via de telefoon, bijvoorbeeld bij het eerste telefonische contact of als u klachten moet afhandelen. En hoe gaat u om met telemarketing? Maar er komen ook veel technische aspecten bij kijken. Zo is het goed om uit te zoeken welke telefooncentrale het beste bij uw organisatie past en hoe u efficiënt een videoconference belegt. U moet dus van alle markten thuis zijn! Deze rubriek helpt u met praktische tips en informatie uw telefoontaken nog beter uit te voeren.