Zoekresultaten
1 - 10 van de 35994 resultaten voor: onderneming administratie budgetteren liquiditeitsbegroting en investeringsbegroting 4 verschil
rekening houden Kosten en uitgaven zijn niet hetzelfde en het is voor u belangrijk ook hiermee bij de ... bij alle uitgaven. Voorbeeld van een ‘gesplitste’ liquiditeitsbegroting Post Kosten/ Opbrengst ... de planning rekening te houden met de BTW-afdracht. 6.4 Verschil kosten en uitgaven ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... zijn, want vaak is er naast de centraal aangeschafte hard- en software ook nog allerlei apparatuur met bijvoorbeeld voorgeïnstalleerde ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
betaaltermijn Het maken van een liquiditeitsbegroting in het budgetteringsproces is niet verplicht, maar wel ... van de prognose rekening met uw betalingsvoorwaarden en het betaalgedrag van uw klanten. De omzet wordt weliswaar geboekt op het ... in de zomer, is het verstandig om de gevolgen precies in de liquiditeitsbegroting te verwerken. Op die manier kunt u betalingsproblemen ...
Een liquiditeitsbegroting kan van toegevoegde waarde zijn voor een onderneming. Een ondernemer kan hiermee bepalen of er genoeg geld beschikbaar ... De liquiditeitsbegroting bevat de te verwachten inkomsten en uitgaven van een onderneming per maand of kwartaal. Een onderneming kan met ...
Een liquiditeitsbegroting kan van toegevoegde waarde zijn voor een onderneming. Een ondernemer kan hiermee bepalen of er genoeg geld beschikbaar ... De liquiditeitsbegroting bevat de te verwachten inkomsten en uitgaven van een onderneming per maand of kwartaal. Een onderneming kan met ...
... aan een aantal voorwaarden voldoen. De richting waarin de onderneming zich wil ontwikkelen, moet vertaald worden in de budgetten. Ook ... resultaten. Inzicht in deze relaties is niet eenvoudig en vergt meestal het gedetailleerd bijhouden en analyseren van inspanningen en ...
... Het is verder verstandig om altijd de afgelegde route en het bezochte adres van een vergoede reis vast te leggen. Als er ... aan werknemers worden uitbetaald via de financiële administratie in plaats van via de loonadministratie, moeten deze ook in de ...
Elke stichting en vereniging moet goed bijhouden wat de organisatie nu precies ontvangt aan ... middelen niet effectief besteedt. Het voeren van een administratie is bovendien wettelijk verplicht. Het bestuur is ... aansprakelijk worden gesteld voor tekorten. 7.4 Administratie ...
niet verplicht Iedere onderneming is vrij om wel of geen budgettering te gebruiken. Budgetteren is niet verplicht. Als een onderneming daarvoor kiest, is het ... formeel vastgelegd wat er wanneer aangeleverd moet worden en wanneer daarover besloten wordt. In kleine ondernemingen bestaan de ...
- 1 van 3600
- ››