Zoekresultaten
1 - 10 van de 36069 resultaten voor: onderneming administratie contact belastingdienst 13 klachtenprocedure en daarna
... neemt, terwijl dit juist het uitgangspunt is van een klachtenprocedure. Deze conclusie komt uit het zojuist verschenen Jaaroverzicht ... gedrags- en beroepsregels accountants. Persoonlijk contact en heldere communicatie Om een klachtenbehandeling te ... bij belastingaangiften, jaarrekeningen , de administratie en waarderingsvraagstukken. Daarnaast waren er klachten over de ...
... twee situaties omschreven wanneer uw organisatie telefonisch contact mag opnemen: als er toestemming is gegeven om gebeld te mogen ... niet bij de particulier. Dit houdt in dat uw organisatie de administratie wel goed geregeld moet hebben, zodat u het vereiste bewijs zo ...
... krijgt, moet u extra aan de slag! Bewaar kopie administratie zorgvuldig automatisch De eventueel in de arm genomen ... partij voor salarisverwerking of -administratie kan uw onderneming na afloop van het kalenderjaar automatisch een kopie van uw ...
administratie eindverantwoordelijk Uw fiscale administratieplicht ... moet u uw administratie zodanig inrichten, dat de Belastingdienst deze ‘binnen een redelijke termijn’ kan controleren. Ook ... wilt bewaren. In de regel is dit de plaats waar uw onderneming binnen Nederland kantoor houdt. Als uw onderneming geen kantoor ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... zijn, want vaak is er naast de centraal aangeschafte hard- en software ook nog allerlei apparatuur met bijvoorbeeld voorgeïnstalleerde ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... de facturen en de diverse grootboekrekeningen binnen deze administratie. Aangezien de factuurwaarde inclusief BTW vaak bepalend is voor ... er dan verschillende grootboekrekeningen moeten bestaan. Uw onderneming kan echter met de belastinginspecteur afspreken dat bij het ...
... speelt dus een belangrijke rol in de voorlichting binnen uw onderneming over hoe dit fiscale regime voor vergoedingen en verstrekkingen aan ... ervan. En dat is informatie waarover de financiële administratie beschikt (zie ook paragraaf 13.3). Zonder deze informatie van de ...
... te maken met alle instanties waar u mee van doen heeft, en een planning op te stellen van de taken die gedaan moeten worden. Vermeld ... Houd hier dus rekening mee in uw planning! Belastingdienst gemeentelijke belastingen Meld de ... gemeentes gaat dit overigens al automatisch. 5.5 Contact met officiële instanties ...
in welke administratie Bij het uitbetalen van kostenvergoedingen aan werknemers ... Het hangt van de (afgesproken) gang van zaken binnen uw onderneming af in welke administratie dit precies moet gebeuren (zie ook ... een bewaarplicht geldt van minstens zeven jaar. 13.4 Bewaarplicht ...
- 1 van 3607
- ››