U bent hier

Onderneming & Fiscus
Privacy en AVG15. Social media15.1 Monitoren op social media

15.1 Monitoren op social media

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier HR Rendement
Publicatiedatum: april 2018

LinkedIn

Werkgevers moeten terughoudend zijn bij het volgen van werknemers of sollicitanten op social media. Een sollicitant even googelen, lijkt zo onschuldig, maar is het niet. Onderzoek doen naar werknemers en sollicitanten op internet lijkt heel logisch. Toch is het raadplegen van iemands profiel op een socialmediaplatform als LinkedIn of Facebook al een verwerking van persoonsgegevens.

Voor die verwerking moet dus een juridische grond aanwezig zijn, zoals beschreven in paragraaf 4.2. Zomaar – zonder reden – onderzoek doen naar een

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in