Zoekresultaten
1 - 10 van de 23593 resultaten voor: onderneming personeel administratie uitdiensttreding eindafrekening maken 103 levensloopregeling
... mogelijke wijze van eindigen leest u in hoofdstuk 9. Uw onderneming moet een vertrekkende werknemer meestal een transitievergoeding ... administratieve en financiële aandachtspunten rond uitdiensttreding die in dit dossier worden behandeld, komen er bij het vertrek ...
... u een eindafrekening voor de werknemer maken, ongeacht of de uitdiensttreding op uw of zijn initiatief plaatsvindt. Een eventueel ... volgt. Als de werknemer een lening heeft lopen bij uw onderneming, moet u goede afspraken maken over of hij die nog vóór vertrek ...
... met de werknemer, hoelang hij al in dienst was bij uw onderneming en wat de reden is van zijn vertrek. Bedenk dat een afscheidscadeau ... onder de bewaarplicht vallen, moet u zo snel mogelijk uit uw administratie verwijderen. En zaken als de officiële administratie rond het ...
... paar maanden U kúnt er nog een paar maanden mee te maken krijgen: een nieuwe werknemer die onder het overgangsrecht van de levensloopregeling valt. Uw onderneming moet de werknemer dan de gelegenheid bieden om desgewenst te kunnen ...
... Het kan echter zijn dat hij de auto kan overnemen van uw onderneming. Dit mag niet voor een te zacht prijsje gebeuren, want dan vormt ... is de kans klein dat het leasecontract tegelijk met uitdiensttreding van de werknemer afloopt. U kunt de auto dan misschien aan een ...
... saldo inhoudingsplicht Heeft de werknemer bij uitdiensttreding nog een levensloopsaldo openstaan, dan houdt hij dat. Uw onderneming blijft niet inhoudingsplichtig voor dit saldo. Die plicht gaat over ...
... moet u niet alleen denken aan het loon dat hij nog van uw onderneming tegoed heeft. U krijgt ook te maken met zaken als nog niet ... moet goed gebeuren. Over de aandachtspunten bij deze eindafrekening kunt u uitgebreid lezen in hoofdstuk 10. 1.2 Financiële ...
... of hebben andere werknemers weleens de vraag gesteld wat een uitdiensttreding betekent voor de dekking van het nabestaandenpensioen. ... zal zich minder snel de situatie voordoen dat er direct na uitdiensttreding geen dekking meer bestaat voor het nabestaandenpensioen. Dit ... overeenkomen om van de uitloopdekking zes maanden te maken. Dit moet uw organisatie dan wel vooraf afstemmen met de ...
... middelen niet effectief besteedt. Het voeren van een administratie is bovendien wettelijk verplicht. Het bestuur is ... in te richten en te voeren. Dit is ook raadzaam als u personeel in dienst heeft. Heeft u te maken met donateurs, dan zullen zij uw organisatie eerder betrouwbaar vinden ...
... U kunt dan zien wat er nodig is om de inventarisatie te maken. Zo ontkomt u er in principe niet aan om op iedere bedrijfscomputer – ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
- 1 van 2360
- ››