U bent hier

1. Privacy op het werk

Op de werkvloer hoort privacy hoog op de agenda te staan. Uw organisatie moet goed onder de loep nemen hoe zij met gevoelige gegevens van werknemers omgaat. Werknemers moeten erop kunnen rekenen dat al die gegevens veilig achter slot en grendel opgeborgen zijn. Als er een nieuwe werknemer in dienst komt, betekent dat het begin van een vers...
Als het gaat om de privacy van werknemers of klanten, heeft uw organisatie te maken met regels die restricties opleggen. Van het verzamelen van deze gegevens tot en met het vernietigen ervan; alles is aan regels gebonden. Werkgevers lopen steeds vaker tegen bepaalde privacyvraagstukken aan. Dit geldt ook met betrekking tot de gegevens die zij in...
Werkgevers willen graag bepaalde maatregelen nemen om fraude in de organisatie tegen te gaan. Het is echter belangrijk dat de organisatie rekening houdt met de privacy van werknemers. Een goede belangenafweging tussen het doel van de maatregel en het recht op privacy is cruciaal. Privacy op de werkplek Een werkgever mag zijn werknemers in bepaalde...