U bent hier

Administratie bij indiensttreding

Deze rubriek is eerder verschenen als Themadossier Salaris Rendement
Publicatiedatum: april 2015

Van A tot Z met een nieuwe werknemer

Als er een nieuwe werknemer bij uw onderneming in dienst komt, krijgt u een golf van administratieve verplichtingen over u heen. Zo moet de dienstbetrekking schriftelijk worden vastgelegd, moet u bepaalde gegevens van de werknemer opnemen in de loonadministratie en hem aanmelden bij diverse instanties. Verder moet u de nieuwe werknemer mogelijk van dienst zijn met bepaalde spaar- of verlofregelingen, die soms een erfenis van zijn vorige werkgever zijn. Denk ook aan de juiste verwerking voor de loonheffingen van de gemaakte afspraken rond reiskosten. En dit is nog maar het topje van de ijsberg!

Deze rubriek zet alle administratieve en loontechnische aspecten rond het in dienst komen van een werknemer voor u op een rij. Hiermee heeft u alle aandachtspunten rond indiensttreding bij elkaar, zodat u weet waar knelpunten zitten of waar financieel voordeel te behalen valt voor uw onderneming.