U bent hier

2.1. Administratieplicht

Laatst gewijzigd: 
21 november 2018

De werkgever moet de Belastingdienst én zijn werknemers de juiste gegevens voor de loonheffingen kunnen verstrekken. Daarnaast heeft hij administratieve verplichtingen die gelden voor elk bedrijf. Een goede administratie is dan ook onontbeerlijk.

Fiscaal belang administratieplicht

De fiscale administratieplicht is geregeld in de Algemene Wet inzake Rijksbelastingen (hierna: AWR). Met de term administratieplichtige wordt iedereen bedoeld die verplicht is om een administratie te voeren. Dat zijn onder meer:

  • lichamen;
  • natuurlijke personen

Word abonnee van Onderneming & Salaris

en profiteer voor slechts € 49 de komende maanden direct van:

 

 Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank met honderden artikelen met actuele praktijkinformatie over ruim 200 centrale thema's binnen de salarisadministratie 

  

De content wordt continu aangepast aan de geldende wet- en regelgeving, daardoor heeft u altijd een actueel naslagwerk ter beschikking

  

De maandelijkse e-mailnieuwsbrief wijst u op belangrijke ontwikkelingen

  

Elke twee maanden ontvangt u een magazine waarin een specifiek actueel onderwerp nader wordt toegelicht door de redactie

  

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige helpdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs