Zoekresultaten
1 - 10 van de 18336 resultaten voor: organisatie leidinggeven budgetteren 5 opstellen budget
... de taak om in de gaten te houden of de belangen van de organisatie en de achterban in evenwicht zijn en het financiële beleid is ... achterban voor de te maken keuzes. Bevoegdheden OR bij budgetteren De belangrijkste bevoegdheden van de OR bij budgetteren zijn: ...
... de taak om in de gaten te houden of de belangen van de organisatie en de achterban in evenwicht zijn en het financiële beleid is ... achterban voor de te maken keuzes. Bevoegdheden OR bij budgetteren De belangrijkste bevoegdheden van de OR bij budgetteren zijn: ...
... naar eigen inzicht inrichten. In de volksmond wordt met budgetteren vooral ‘kosten bedwingen’ bedoeld. Maar u kunt ervoor kiezen om meer delen van de bedrijfsvoering te budgetteren dan alleen de kosten. Want alleen naar de kosten kijken, past toch ... onze medewerkers met budgetten betere resultaten?’ 1.5 Wat budgetteren? ...
... mobiliteitsbeleid komen alle mobiliteitsthema’s binnen een organisatie aan bod, denk bijvoorbeeld ook aan het parkeerbeleid en het beleid ... of andere projecten of klanten. Een organisatie moet het budget in dat geval kunnen aanpassen. Leg ook duidelijk vast wat er gebeurt met ... door het mobiliteitsbudget goed te controleren. 2.5 Mobiliteitsbeleid opstellen ...
... coaching. Is de omvang van het coachingsbudget voor de hele organisatie of zelfs per afdeling, team, doelstelling of doelgroep vastgelegd, ... en maten, waardoor de kosten sterk kunnen variëren. 5.3.1 Prioriteiten stellen doelen Wilt u de beschikbare ...
... (OR) speelt bij het opstellen van budgetten in de organisatie, hangt af van de ruimte die de OR daarvoor krijgt, maar ook van de ... concreet vastgelegd wat de bevoegdheden zijn van de OR bij budgetteren in de organisatie. Dat betekent dat de bestuurder niet ...
... controller gegevens-beheer spreadsheet Budgetteren is meestal een bewerkelijk proces. Het is dus raadzaam om het ... hiervan is dat de rubricering dan hetzelfde is in het budget en de boekhouding en dat u de werkelijke resultaten kunt vergelijken met ...
... de uitkomsten van de checklist dialoogvragen uit paragraaf 5.2.1 en 5.2.2 gebruiken. In de eerste kolom vult u het type werkzaamheden in, ... op de werkkaders van de overige teams binnen de afdeling of organisatie. Hiermee voorkomt u bijvoorbeeld dat alle teams hun wekelijkse ...
... opleidingsvragen. Deze komen in een overzicht voor de gehele organisatie of in een organisatiekolom te staan. De leidinggevenden of de ... niet goed. Dat zorgt voor de verdeling van het beschikbare budget. Doordat het budget beperkt is, moet de werkgever keuzes maken over ...
Er zijn ook budgetvormen om alleen kosten te budgetteren. Welke vorm het meest geschikt is, hangt af van de oorzaken van ... kostenbudget; het flexibele kostenbudget. 3.5.1 Het vaste kostenbudget ligt vast Met het vaste kostenbudget ... minder vraag is naar bepaalde diensten – gaat het budget evenredig omlaag. Het is een goede keuze als de kosten ook werkelijk ...
- 1 van 1834
- ››