Zoekresultaten
1 - 10 van de 35994 resultaten voor: organisatie leidinggeven budgetteren 6 liquiditeitsbegroting en investeringsbegroting 61 kosten
betaaltermijn Het maken van een liquiditeitsbegroting in het budgetteringsproces is niet verplicht, maar wel ... van de prognose rekening met uw betalingsvoorwaarden en het betaalgedrag van uw klanten. De omzet wordt weliswaar geboekt op het ... afdelingshoofd bovendien enige speelruimte. 6.6 Liquiditeitsbegroting maken ...
rekening houden Kosten en uitgaven zijn niet hetzelfde en het is voor u belangrijk ook hiermee bij de ... bij alle uitgaven. Voorbeeld van een ‘gesplitste’ liquiditeitsbegroting Post Kosten/ Opbrengst ... in de planning rekening te houden met de BTW-afdracht. 6.4 Verschil kosten en uitgaven ...
minimum Budgetteren is niet altijd bedoeld om inzicht te krijgen in de verwachte kosten ... de kosten tot het absolute minimum beperken. 3.6.1 Zero-base(d) budgeting (ZBB) discussie Het nulbudget ... op, in plaats van uit te gaan van het budget van vorig jaar en dit stapsgewijs naar boven of beneden aan te passen met een bepaald ...
... Eerder al zijn training op onbewuste vooroordelen en gesprekstechnieken voor een selectiegesprek aan bod gekomen. Hieronder leest ... Waar mensen samenwerken, is leiderschap nodig. Zeker als uw organisatie zich inzet om diversiteit binnen te halen. De leidinggevende stuurt ...
Er zijn ook budgetvormen om alleen kosten te budgetteren. Welke vorm het meest geschikt is, hangt af van de oorzaken van ... Het gemengde kostenbudget is een combinatie van een vast en een variabel budget en geeft doorgaans het meest realistische resultaat. Het ...
kosten De toekomst van de onderneming en het beleid zijn brede begrippen. De budgettering hoeft niet per se ook zo ... naar eigen inzicht inrichten. In de volksmond wordt met budgetteren vooral ‘kosten bedwingen’ bedoeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ...
... is vrij om wel of geen budgettering te gebruiken. Budgetteren is niet verplicht. Als een onderneming daarvoor kiest, is het ... formeel vastgelegd wat er wanneer aangeleverd moet worden en wanneer daarover besloten wordt. In kleine ondernemingen bestaan de ... opdrachtgever is) bepaalt: hoe hoog de afzonderlijke kosten mogen zijn; wat hij daarvoor terug verwacht. ...
... perioden. Bij aanschaffingen die meerdere perioden meegaan en die een grotere waarde vertegenwoordigen, is het beter om die uitgaven toe ... verplichtingen kan voldoen. Daarvoor maakt de directie een liquiditeitsbegroting. Die is gebaseerd op verwachte uitgaven, niet op kosten. ... vraag wordt door de liquiditeitsprognose beantwoord. 6.1 Kosten versus uitgaven ...
... vrijwel iedere onderneming ook nog een groot aantal andere kosten. Dit om de bedrijfsprocessen goed te laten functioneren. Hierbij ... personeelskosten; salarissen, sociale lasten, pensioenlasten en overige personeelskosten; afschrijvingskosten; bijzondere ... huisvestingskosten, kantoorkosten en verkoopkosten. 6.2.1 Personeelskosten De personeelskosten splitst u in de ...
... (OR) speelt bij het opstellen van budgetten in de organisatie, hangt af van de ruimte die de OR daarvoor krijgt, maar ook van de ... concreet vastgelegd wat de bevoegdheden zijn van de OR bij budgetteren in de organisatie. Dat betekent dat de bestuurder niet ...
- 1 van 3600
- ››