U bent hier

2.1. Aansprakelijkheid bij arbeidsongevallen

Laatst gewijzigd: 
05 april 2019

Als een werknemer een ongeval krijgt bij de uitvoering van zijn werk, is de werkgever hiervoor vrijwel altijd aansprakelijk. Deze aansprakelijkheid kan behoorlijk ver gaan. Dit kan dan ook een forse kostenpost opleveren voor de organisatie. Ongevallen voorkomen is uiteraard de beste remedie. Maar mocht het onverhoopt toch een keer misgaan, dan kan de HR-professional de werkgever alsnog veel kosten besparen. Als de werkgever weet wat de regels zijn en op wie hij kosten mogelijk kan verhalen, kan hij de schade misschien beperken.

Verantwoordelijkheid werkgever

De werkgever is

Word abonnee van Personeel & Arbo
en profiteer voor slechts € 49 de komende maanden direct van:

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank met honderden artikelen met actuele praktijkinformatie over ruim 200 centrale thema's op het gebied van personeelszaken 

  

De content wordt continu aangepast aan de geldende wet- en regelgeving, daardoor heeft u altijd een actueel naslagwerk ter beschikking

  

De maandelijkse e-mailnieuwsbrief wijst u op belangrijke ontwikkelingen

  

Elke twee maanden ontvangt u een magazine waarin een specifiek actueel onderwerp nader wordt toegelicht door de redactie

  

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige helpdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs