U bent hier

7.1. Verplichte loondoorbetaling

Laatst gewijzigd: 
20 april 2018

Een zieke werknemer is kostbaar voor zijn werkgever. Een belangrijke kostenpost waar hij direct mee te maken kan krijgen, is de wettelijk verplichte loondoorbetaling. In Nederland heeft een werknemer die door ziekte niet kan werken namelijk gewoon recht op loon. Dat is een flinke aderlating voor de organisatie, die het belang van preventie- en re-integratiemaatregelen nog groter maakt. Om te weten hoe de werkgever kosten kan beperken en voorkomen, is het belangrijk dat hij weet welke wettelijke regels precies gelden voor de loondoorbetaling bij ziekte.

Wettelijke plicht

De

Word abonnee van Personeel & Arbo
en profiteer voor slechts € 49 de komende maanden direct van:

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank met honderden artikelen met actuele praktijkinformatie over ruim 200 centrale thema's op het gebied van personeelszaken 

  

De content wordt continu aangepast aan de geldende wet- en regelgeving, daardoor heeft u altijd een actueel naslagwerk ter beschikking

  

De maandelijkse e-mailnieuwsbrief wijst u op belangrijke ontwikkelingen

  

Elke twee maanden ontvangt u een magazine waarin een specifiek actueel onderwerp nader wordt toegelicht door de redactie

  

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige helpdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs