Belastingtelefoon verkoopt soms onzin
Belt u ook wel eens met de Belastingtelefoon, wees dan kritisch ten aanzien van het antwoord dat u krijgt. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt namelijk dat een groot deel van de antwoorden die zij verstrekken niet volledig of gewoon fout is.
Zit u met een fiscale vraag dan zult u in principe eerst de Belastingtelefoon gaan bellen om een antwoord op deze vraag te krijgen. U mag er dan ook van uit gaan dat u het juiste antwoord krijgt. Neemt u op grond van dit antwoord ook financiƫle beslissingen en blijkt later dat dit antwoord niet correct is dan lukt het u niet de (medewerker van de) Belastingtelefoon hiervoor aansprakelijk te stellen. U kunt namelijk geen rechten ontlenen aan de antwoorden van de Belastingtelefoon.
Kritisch kijken blijft nodig
Dat de antwoorden te wensen overlaten en u dus heel kritisch hiernaar moet kijken blijkt ook uit het onderzoek van de Consumentenbond. De organisatie stelde vijftig vragen waarvan er maar 17 goed werden beantwoord. Er is nog wel een pluspunt te melden: de wachttijden zijn wel verbeterd.