U bent hier

10.2 (Toekomst)plannen

Laatst gewijzigd: september 2022

missie

Fondsenwerving is overigens niet alleen iets voor grote goede doelen. Elke organisatie die een maatschappelijk relevante missie en programma heeft, kan baat hebben bij fondsenwerving. Dit geldt zowel voor kleine vrijwilligersorganisaties als voor grote kapitaalkrachtige ledenorganisaties. Grote organisaties kunnen misschien meer middelen investeren; kleine organisaties zijn eerder overtuigend met de vraag: ‘help met name ons, wij kunnen uw hulp beter gebruiken!’ Fondsenwerving begint met inspiratie en eindigt met geld. Sponsors en gevers willen niet direct uw financiële nood wegnemen, maar willen graag helpen om belangrijke oplossingen te realiseren. Alleen met goede, concrete plannen die anderen overtuigen, krijgt u mensen zo ver dat zij geld geven.

Communicatie

toekomst-plannen

Fondsen werven betekent ook intensief communiceren met uw achterban en allerlei andere partijen. De basis hiervoor wordt gevormd door uw toekomstplannen en de onderdelen die gefinancierd moeten worden. Het naar buiten brengen van goede toekomstplannen is goed voor uw naamsbekendheid en imago. Heeft u beperkte budgetten voor externe communicatie, dan kunnen al uw fondsenwervingsactiviteiten waardevolle communicatiemiddelen zijn. Het werken aan uw naamsbekendheid en imago kan een hoofddoelstelling van uw fondsenwerving zijn.