11. Wat te doen bij een klacht over de Belastingdienst
Misschien laat de werkwijze of handelwijze van (een onderdeel van) de Belastingdienst of een medewerker naar uw mening te wensen over. In dat geval kunt u een klacht indienen bij de Belastingdienst. Bent u niet tevreden over de afhandeling van de klacht, dan kunt u nog aankloppen bij de Nationale ombudsman of een verzoekschrift indienen bij de Tweede of Eerste Kamer.
klachten- procedure
De klachtenprocedure staat los van de procedures van bezwaar en beroep bij aanslagen, beschikkingen en navorderingen en naheffingen. De klachtenprocedure voorziet in een andere lacune in uw contacten met de Belastingdienst en kan van pas komen als:
- een medewerker van de Belastingdienst u niet correct heeft behandeld;
- u te lang heeft moeten wachten op een reactie van de Belastingdienst;
- u niet de informatie kreeg waar u om heeft gevraagd.
Met klachten over wettelijke regels of beleidsregels krijgt u nul op het rekest. De Belastingdienst zal uw klacht simpelweg niet in behandeling nemen.