U bent hier

Onderneming & Fiscus
Contact met de Belastingdienst11. Wat te doen bij een klacht over de Belastingdienst11.2 De Nationale ombudsman

11.2 De Nationale ombudsman

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier Fiscaal Rendement
Publicatiedatum: november 2021

Als de Belastingdienst uw klacht naar uw mening niet juist heeft afgehandeld, kunt u binnen een jaar na de beslissing over uw klacht te rade gaan bij de Nationale ombudsman.

Onafhankelijk

functie

De Nationale ombudsman is een onafhankelijk Hoog College van Staat dat klachten onderzoekt van particulieren én ondernemers over het gedrag van organen en ambtenaren van overheidsinstellingen, zoals ministeries, (ook de Belastingdienst valt hieronder), provincies, waterschappen, UWV, SVB en de politie. De functie van de Nationale ombudsman is

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in