3.4 Data inzetten voor werving
Om uw werving- en selectieproces te verbeteren, is het mogelijk om data te analyseren en zo inzichten te krijgen die u helpen om keuzes te maken. U kunt eenvoudig beginnen (met de hulp van een deskundige), en eventueel later gebruikmaken van ‘artificial intelligence (AI)’ en algoritmes.
3.4.1 Data-analyse
drijfveer
U zet een data-analyse bijvoorbeeld in om te weten te komen wat de kenmerken en drijfveren zijn van uw beste nieuwe werknemers. Zo komt u te weten wie ze zijn, waar ze vandaan kwamen en welke eigenschappen ze delen. Door de
Probeer Fundament nu 14 dagen gratis
Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:
Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie
Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.
Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank
Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.
Gratis adviesdesk
Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.
Toegang tot Rendement.nl
Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.
U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.