Zoekresultaten
1 - 10 van de 36070 resultaten voor: organisatie leidinggeven budgetteren 1 budgetteren krachtig hulpmiddel 11 bewaken en bijsturen
voortgang alternatief Budgetteren heeft geen nut als de link tussen budget en een organisatiebrede ... te wegen. Ook kunt u eenvoudig de voortgang van activiteiten bewaken. Als die voortgang niet in lijn is met het strategische plan en het ... hand van rapportages van prestatie-indicatoren. 1.1 Bewaken en bijsturen ...
kosten De toekomst van de onderneming en het beleid zijn brede begrippen. De budgettering hoeft niet per se ook zo ... naar eigen inzicht inrichten. In de volksmond wordt met budgetteren vooral ‘kosten bedwingen’ bedoeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ... onze medewerkers met budgetten betere resultaten?’ 1.5 Wat budgetteren? ...
... is vrij om wel of geen budgettering te gebruiken. Budgetteren is niet verplicht. Als een onderneming daarvoor kiest, is het ... formeel vastgelegd wat er wanneer aangeleverd moet worden en wanneer daarover besloten wordt. In kleine ondernemingen bestaan de ... overleg – vervelende gevolgen verbonden zijn. 1.3 Flexibel budgetteren ...
... zaken op het gebied van rapporteren en analyseren binnen een organisatie door middel van interviews met relevante werknemers en managers. ... Zo kunnen organisaties nauwkeuriger begroten en budgetteren . Business intelligence maakt organisaties toekomstbestendig ...
... (OR) speelt bij het opstellen van budgetten in de organisatie, hangt af van de ruimte die de OR daarvoor krijgt, maar ook van de ... concreet vastgelegd wat de bevoegdheden zijn van de OR bij budgetteren in de organisatie. Dat betekent dat de bestuurder niet ...
minimum Budgetteren is niet altijd bedoeld om inzicht te krijgen in de verwachte kosten ... de kosten tot het absolute minimum beperken. 3.6.1 Zero-base(d) budgeting (ZBB) discussie Het nulbudget ... op, in plaats van uit te gaan van het budget van vorig jaar en dit stapsgewijs naar boven of beneden aan te passen met een bepaald ...
... resultaten. Inzicht in deze relaties is niet eenvoudig en vergt meestal het gedetailleerd bijhouden en analyseren van inspanningen en effecten. Iedereen is goed in zijn vak, maar ...
... van de levertijd en het betalen van de factuur. 2.5.1 Levertijd bewaken manieren Het bewaken van levertijden wordt in ... hangt een beetje af van het belang van de order voor uw organisatie. Bij grote bedragen of belangrijke diensten heeft het de voorkeur ...
... diverse partijen om tafel, variërend van de directie van de organisatie, de medewerkers tot externe (klant)relaties. Al die partijen hebben hun eigen agenda en belangen. Het is dan ook niet vreemd dat partijen soms tegenover elkaar ...
... diverse partijen om tafel, variërend van de directie van de organisatie, de werknemers tot externe (klant)relaties. Al die partijen hebben hun eigen agenda en belangen. Het is dan ook niet vreemd dat partijen soms tegenover elkaar ...
- 1 van 3607
- ››