Zoekresultaten
1 - 10 van de 36056 resultaten voor: onderneming administratie pensioen en aow opbouwsystemen 54 beschikbarepremieregeling
premiestaffel Bij een beschikbarepremieregeling stelt de werkgever (eventueel met een ... voor jongeren meer in zakelijke waarden belegt en voor ouderen meer in vastrentende waarden. Vaak kan een pensioenuitvoerder ... de uitkering is afhankelijk van de marktrente op dat moment en de pensioenuitvoerder belegt het pensioenkapitaal dan niet meer. Een ...
... ook bepaald door de pensioenovereenkomst tussen werkgever en werknemer, bijvoorbeeld als het gaat om het gekozen opbouwsysteem (zie ... Dat heeft een wettelijke reden (zie paragraaf 6.2.5). Beschikbarepremieregeling: de belangstelling voor deze regeling is groot. Er is ...
... 1957. Sindsdien is de levensverwachting fors toegenomen en daarom is de AOW-leeftijd in de loop van de jaren gestegen. De ... de Sociale Verzekeringsbank (SVB). 3.1.7 Relatie tot pensioen tweede pijler De hoogte van de AOW-uitkering is beperkt. ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... zijn, want vaak is er naast de centraal aangeschafte hard- en software ook nog allerlei apparatuur met bijvoorbeeld voorgeïnstalleerde ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... jaar investeren in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, dan profiteert u nog meer van de Research & Development aftrek ... de RDA dan heeft u een extra aftrekpost van de winst van uw onderneming. De hoogte van de aftrek is een bepaald percentage van de kosten en ...
... controle De algemene verplichting om een administratie te voeren en deze gedurende een bepaalde periode te bewaren, is ... voeren. De administratieplicht houdt in dat u alles rond uw onderneming op zodanige wijze administreert en bewaart dat de rechten en ...
Elke stichting en vereniging moet goed bijhouden wat de organisatie nu precies ontvangt aan ... middelen niet effectief besteedt. Het voeren van een administratie is bovendien wettelijk verplicht. Het bestuur is ... om zorg te dragen voor een goede financiële administratie. Ook moet het bestuur zorgen voor het opstellen van de ...
... Het is verder verstandig om altijd de afgelegde route en het bezochte adres van een vergoede reis vast te leggen. Als er ... aan werknemers worden uitbetaald via de financiële administratie in plaats van via de loonadministratie, moeten deze ook in de ...
... de stand van zaken, bijvoorbeeld rond afgeloste bedragen en in rekening gebrachte rente. Zulke overzichten zijn voor uzelf uiteraard ook ...
- 1 van 3606
- ››