Telefoongebruik indammen scheelt in uw kosten

Als een werknemer misbruik maakt van de telefoonverbinding, kan dit de telefoonkosten van uw onderneming flink opstuwen. Denk hierbij aan het ongeoorloofd bellen van dure 0900-nummers of privégebruik. Daarnaast maakt het nogal uit of werknemers bellen met een mobiel toestel of een vaste telefoon. Constateert u dit, dan is het dus zaak dat u hier paal en perk aan stelt.

Werknemers die verantwoordelijk zijn voor een hoge telefoonrekening van uw onderneming zijn zich hiervan vaak helemaal niet bewust. Zo is het gemakkelijker om met een mobiel toestel te bellen dan met de vaste telefoon op het bureau omdat in zo'n mobieltje nu eenmaal alle belangrijke nummers zijn opgeslagen. Bellen met een mobiel toestel is echter wel een stuk duurder dan met een vaste telefoon! Daarbij zijn werknemers vaak niet bekend met uw beleid op het gebied van telefoongebruik. Zo kan het dus gebeuren dat werknemers niet weten dat ze niet privé mogen bellen met een toestel van de zaak. Het is dus belangrijk dat u regels opstelt voor het telefoongebruik en zorgt dat deze bekend zijn bij de werknemers.

U mag afluisteren!

Heeft u het vermoeden dat werknemers misbruik maken van de telefoon, dan kunt u vaak via de centrale traceren wie de boosdoener is. Daarnaast mag u meeluisteren met telefoongesprekken van werknemers, maar dat mag alleen als u dat van tevoren kenbaar heeft gemaakt aan alle medewerkers. Zo bewaakt u toch nog hun privacy!