Werknemer beter af met werkfruit

De campagne Werkfruit van het GroentenFruit Bureau is een succes. Van de 69.000 Nederlandse werkgevers met meer dan tien werknemers, zijn er ruim 9900 met ‘werkfruit' in huis. Volgens het bureau biedt ruim de helft van de bedrijven het werkfruit volgens het bureau gratis aan, bij de rest is de bedoeling dat het personeel (mee)betaalt.

De campagne startte in januari van het vorig jaar vanuit het idee dat werkfruit bijdraagt aan een gezonde leefstijl. Doel van het GroentenFruit Bureau is dat het aanbieden van fruit op het werk net zo gewoon wordt als het verstrekken van koffie en thee. Streven was dat binnen drie jaar 3000 bedrijven het initiatief zouden omarmen.

Vezels: dus peren

Als u dan toch al werkfruit in uw organisatie brengt, maak dan ook een verantwoorde keuze! Zo kunt u beter kiezen voor sinaasappels, mango's en peren dan voor meloenen, aardbeien en druiven. In die laatste fruitsoorten zitten namelijk nagenoeg geen vezels. Vezelrijk eten verlaagt het cholesterol waardoor het personeel minder kans loopt op hart- en vaatziekten. Daarnaast zijn vezels belangrijk voor de stoelgang en werken ze verzadigend. Dit laatste zorgt er weer voor dat uw werknemers minder snel trek krijgen. Vezels helpen daarom overgewicht – een ander risico voor hart- en vaatziekten – te voorkomen.