U bent hier

1.3. Administratieplicht

Laatst gewijzigd: 
23 maart 2018

Uit de vorige artikelen blijkt dat het voor een onderneming van groot belang is dat het alle relevante gegevens omtrent de vermogenstoestand en de veranderingen daarin vastlegt en bewaart. Om dit te bewerkstelligen, moet de onderneming een administratie voeren.

BW

De wetgever heeft iedere onderneming in beginsel vrij willen laten in de keuze van administratievoering. Het Burgerlijk Wetboek vermeldt slechts dat het bestuur van een onderneming verplicht is ‘van de vermogenstoestand van de rechtspersoon en van alles betreffende de werkzaamheden van

Word abonnee van Administratie & Fiscus

en profiteer voor slechts € 49 de komende maanden direct van:

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank met honderden artikelen met actuele praktijkinformatie over ruim 200 centrale thema's op het gebied van fiscale zaken 

  

De content wordt continu aangepast aan de geldende wet- en regelgeving, daardoor heeft u altijd een actueel naslagwerk ter beschikking

  

De maandelijkse e-mailnieuwsbrief wijst u op belangrijke ontwikkelingen

  

Elke twee maanden ontvangt u een magazine waarin een specifiek actueel onderwerp nader wordt toegelicht door de redactie

  

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige helpdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs