U bent hier

6.1 Wanbetaler aanspreken

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier FA Rendement
Publicatiedatum: augustus 2021

relatie 
verstoren

Veel ondernemingen aarzelen om laat betalende klanten aan te pakken. Vaak zijn ze bang om de relatie met de afnemer te verstoren. Dat is begrijpelijk, maar ook onzinnig. Als een afnemer een gemaakte afspraak niet nakomt waardoor uw onderneming schade lijdt, heeft u het volste recht om voor uw belang op te komen.

De late betaling raakt uw onderneming immers direct in de portemonnee. Uw onderneming kan de afnemer ‘gewoon’ aanspreken op het feit dat hij een betaalafspraak niet nakomt. Dit is geen motie van wantrouwen, maar

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in