2. Het begint met goed werkgeverschap
Werken aan het werkgeversimago, ook wel ‘employer branding’ genoemd, is niet overbodig als uw organisatie wil dat geschikte kandidaten met hun cv aankloppen. Dit geldt al helemaal voor de jongere generaties. Hoe zet uw organisatie zich als ‘merk’ op de kaart, en hoe benut u het zorgvuldig opgebouwde werkgevers-imago bij het vinden van sollicitanten?
klik
De beroepsbevolking is veranderd, en daarmee ook de arbeidsmarktcommunicatie: veel jonge werknemers willen een ‘klik’ voelen met een toekomstige werkgever. Ze verwachten een persoonlijke benadering waarbij het ontplooien van hun talenten centraal staat. Ook vinden zij het vaak belangrijk dat een potentiële werkgever bij hun interesses en idealen past en een verlengde is van hun persoonlijkheid.
Werkgeversimago
waarde
Werken aan het werkgeversimago is dus belangrijk: niet alleen voor het aantrekken van jongere werknemers, ook andere groepen werknemers hechten waarde aan het imago van hun werkgever.