Zoekresultaten
1 - 10 van de 20213 resultaten voor: node onderneming administratie budgetteren budget opstellen 54 verschillen verklaren
... uitgenodigd om verschillen te verklaren tussen hun budget en de werkelijke resultaten. Dat kan vervelend uitpakken, maar dat hoeft ... van andere afdelingen of door invloeden van buiten de onderneming, zoals het weer of calamiteiten. Duur: verschillen kunnen een ...
... zijn het twee activiteiten in een cyclisch proces binnen een onderneming. 6.1.1 Begroting voorspellen Begroten is het ... Denk aan het directiesecretariaat, de receptie en de administratie. Investment centers: onderdelen van uw bv die een ...
... achterban voor de te maken keuzes. Bevoegdheden OR bij budgetteren De belangrijkste bevoegdheden van de OR bij budgetteren zijn: het i nformatierecht ( artikel 24 en 31 WOR); ... in het budgetteringsproces. OR is goede partij bij opstellen budget ...
... achterban voor de te maken keuzes. Bevoegdheden OR bij budgetteren De belangrijkste bevoegdheden van de OR bij budgetteren zijn: het i nformatierecht ( artikel 24 en 31 WOR); ... in het budgetteringsproces. OR is goede partij bij opstellen budget ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
kosten De toekomst van de onderneming en het beleid zijn brede begrippen. De budgettering hoeft niet per ... naar eigen inzicht inrichten. In de volksmond wordt met budgetteren vooral ‘kosten bedwingen’ bedoeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ... en omzet, zijn afhankelijk van de activiteiten die in een onderneming plaatsvinden. Budgetten kunnen ook onderdeel van een opdracht zijn ...
niet verplicht Iedere onderneming is vrij om wel of geen budgettering te gebruiken. Budgetteren is niet verplicht. Als een onderneming daarvoor kiest, is het budget naar eigen inzicht in te richten. Deze flexibiliteit maakt dus maatwerk ...
budgetteringscyclus Bij budgetteren is de omzetprognose heel belangrijk. De omzetprognose is de eerste ... en factoren bepalen namelijk mede de omzet van een onderneming. Dat maakt een omzetprognose lastig. Hierna leest u hoe u die toch ... methode suggereert dat maar twee factoren de omzet verklaren (bijvoorbeeld ‘vierkante meters winkeloppervlak’ en ‘omzet per ...
... concreet vastgelegd wat de bevoegdheden zijn van de OR bij budgetteren in de organisatie. Dat betekent dat de bestuurder niet verplicht is om de OR om advies te vragen vóór hij een budget definitief vaststelt. De Wet op de ondernemingsraden (WOR) biedt ... organisatorische, financiële en economische zaken van de onderneming. Valt het de OR bijvoorbeeld op dat er in sommige ...
minimum Budgetteren is niet altijd bedoeld om inzicht te krijgen in de verwachte kosten of om te anticiperen. Soms moet een onderneming de kosten tot het absolute minimum beperken. 3.6.1 ... De budgethouder bouwt tijdens de budgetteringsronde het budget van het begin af aan opnieuw op, in plaats van uit te gaan van het ...
- 1 van 2022
- ››