Zoekresultaten
1 - 10 van de 13568 resultaten voor: node onderneming administratie boekhouden administratie onderdelen 35 voorraadadministratie
... 220.105 van de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ) mag uw onderneming de volgende activa zien als voorraad: de producten die uw ... hebben. Dit bereikt u alleen met een nauwkeurige en actuele administratie en als uw onderneming zakendoet met betrouwbare toeleveranciers. ...
... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... elektronische vorm Het woord administratie is breder dan alleen de financiële administratie. Tot de administratie behoort ook alles wat een onderneming volgens wettelijke bepalingen moet bijhouden, aantekenen of ... de in- en verkoopadministratie; de voorraadadministratie; de loonadministratie. afspraken maken ...
... middelen niet effectief besteedt. Het voeren van een administratie is bovendien wettelijk verplicht. Het bestuur is ... om zorg te dragen voor een goede financiële administratie. Ook moet het bestuur zorgen voor het opstellen van de ... Het kan voorkomen dat uw organisatie door slecht boekhouden in de problemen komt en wellicht wel failliet gaat. Als dit komt ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... Als de controlerend ambtenaar wegens fouten of hiaten in uw administratie vaststelt dat de administratie ontoereikend is als basis voor de ... ontbrekende facturen of een melding van een derde over uw onderneming; een te lage (bruto)winst, die zich niet laat verklaren; ...
... boekhoudpakket zelf is sprake van een ‘zelfcontrolerende administratie’. Als eenmaal is gecontroleerd of een boekhoudpakket controles ... BTW; Controle op dubbele facturen; Aansluiting administratie vaste activa met grootboek; Kosten versus investering. ...
... eerst ontsloten worden, kan zelfs een ‘zelfcontrolerende administratie’ ontstaan. De komst van internet heeft de ontwikkeling van ... zijn’. Dat scheelt tijd en dus ook kosten bij het boekhouden . Voor grote(re) organisaties kan een ‘zelf controlerende ...
administratie opslagruimte De aankoop van een nieuw pand moet u ... verwerken in uw administratie. Gebruikt u het pand in uw onderneming dan is geen discussie mogelijk en behoort het pand tot het ... Dit is anders als u het pand zowel in uw onderneming als privé gebruikt en sprake is van keuzevermogen. Uit een recente ...
De kans bestaat dat u binnenkort uw administratie moet afgeven aan de Arbeidsinspectie als er vermoedens bestaan dat uw onderneming werknemers onderbetaalt. Nu kunt u hier alleen toe verplicht worden ... geven in uw administratie. Vindt hij hierin bewijs dat uw onderneming werknemers minder betaalt dan het minimum(jeugd)loon, dan mag hij ...
- 1 van 1357
- ››