Zoekresultaten
1 - 10 van de 36360 resultaten voor: administratie fiscus investeringen en afschrijvingen kopen of leasen leasen en commerciele balans
... vaste maandelijkse leasetermijnen; balans tussen lasten en inkomsten uit bedrijfsmiddel; behoud van werkkapitaal en buffer; ... dan mag u die kosten niet ook nog eens apart opvoeren in uw administratie. De BTW die de leasemaatschappij in rekening brengt, kunt ...
... keuze het voordeligst is, hangt helemaal af van de situatie en de wensen binnen uw organisatie. Leasen is over het algemeen wat duurder dan ... Brandstofverbruik tankpassen Ook de administratie van het brandstofverbruik komt in uw eigen beheer als uw ...
... of leasen. De keuze heeft gevolgen voor het eigenaarschap en de kosten. Wat zijn nu precies de verschillen? Als werknemers voor het ... te staan. De gebruikskosten van de auto, zoals schade en afschrijvingen, kan de werkgever van de fiscale winst aftrekken. Geen ...
... of leasen. De keuze heeft gevolgen voor het eigenaarschap en de kosten. Wat zijn nu precies de verschillen? Als werknemers voor het ... te staan. De gebruikskosten van de auto, zoals schade en afschrijvingen, kan de werkgever van de fiscale winst aftrekken. Geen ...
... kan uw onderneming twee wegen inslaan: koop of lease. Kopen gaat ten koste van het ondernemingskapitaal. Leasen is een vorm van ... bij deze keuze vindt u een vergelijking tussen kopen en leasen op rendement.nl/salarisdossier. Bij een leaseauto worden er ...
... zijn zaken die u een aantal jaren in uw onderneming gebruikt en nodig heeft om uw producten te kunnen maken of uw diensten te kunnen ... Ook als u een pand binnen het concern verhuurt, beschouwt de fiscus dit als ‘eigen gebruik’. stappenplan afschrijving De ...
reilen en zeilen bijsturen Bij een kleine onderneming is de administratie doorgaans een fiscale administratie. U stelt een fiscale ... grondslagen. Hieruit vloeit een bedrijfseconomische of commerciële jaarrekening voort. Deze commerciële jaarrekening heeft een ...
... De Belastingdienst onderscheidt (zakelijke) kosten en investeringen. De eerste vraag om te beantwoorden of u een uitgave die u doet ... Bij bedrijfsmiddelen is de langere levensduur door de fiscus vertaald naar een afschrijvingstermijn. In principe geldt dat u alle ...
... voorbeelden van een ANBI die: tegen betaling kennis en knowhow ter beschikking stelt aan kleinere organisaties of bedrijven; ... niet, omdat deze niet formeel via een beschikking door de fiscus is aangemerkt. 5.1.2 Vrijstelling voor ANBI’s en SBBI’s ...
... de € 450 aan zaken die langer dan één jaar meegaan zijn investeringen. De minimale afschrijvingstermijn is 60 maanden. Economische ... is voor uw onderneming. De wetgever is daarvan afgeweken en heeft maximale jaarlijkse afschrijvingspercentages opgenomen in de wet: ...
- 1 van 3636
- ››