Zoekresultaten
1 - 10 van de 19663 resultaten voor: onderneming administratie contact belastingdienst algemene beginselen behoorlijk bestuur
... bestuur. Dit zijn gedragsregels waar de overheid zich in het contact met burgers en ondernemingen aan heeft te houden. 5.5.1 ... ongewijzigd Vijf jaar later, in 2018, staat de Belastingdienst andermaal voor de deur. Het beleid voor de verstrekking van ...
... van belastingen gelden een aantal gedragsregels voor de Belastingdienst. Deze gedragsregels worden de algemene beginselen van behoorlijk bestuur genoemd. Er wordt hierbij onderscheid ...
... om een enorme hoeveelheid schriftelijke informatie uit uw administratie te halen en aan hem toe te sturen, terwijl de inspecteur de informatie ook via een bezoekje aan uw onderneming kan inzien. In dat geval kan de rechter aangeven dat het handelen ...
Als ondernemer bent u wettelijk verplicht om een goede administratie bij te houden. U bent vrij om te beslissen hoe u dat precies ... Belastingdienst. Wat een redelijke termijn is, verschilt per onderneming en hangt onder meer af van de aard en omvang van de onderneming. ...
algemene regels De bepalingen in het bestuursrecht waren verspreid over ... voor alle uitvoerders van overheidsregelgeving (dus ook de Belastingdienst). 2.1.1 Opbouw van de Awb De algemene regels voor het ... die niet van algemene strekking zijn), de algemene beginselen van behoorlijk bestuur en de bepalingen van beroep en bezwaar ...
... met de bijbehorende fiscale gevolgen. De Belastingdienst kan bestuurders aansprakelijk stellen voor de belastingen en premies die de onderneming niet kan betalen. Dit kan als aannemelijk is dat de ... in dienstbetrekking en staat hij onder gezag van de algemene vergadering van aandeelhouders, ook als hij daar zelf deel van ...
... dit klusje wel even erbij kan pakken, kunt u de plank behoorlijk misslaan. Als er geen heldere richtlijnen zijn voor uitlatingen op ...
... krijgt, moet u extra aan de slag! Bewaar kopie administratie zorgvuldig automatisch De eventueel in de arm genomen ... partij voor salarisverwerking of -administratie kan uw onderneming na afloop van het kalenderjaar automatisch een kopie van uw ...
... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... Houd hier dus rekening mee in uw planning! Belastingdienst gemeentelijke belastingen Meld de bedrijfsverhuizing op tijd bij de Belastingdienst. Dit kan namelijk gevolgen hebben voor de aanslag gemeentelijke ... gemeentes gaat dit overigens al automatisch. 5.5 Contact met officiële instanties ...
- 1 van 1967
- ››