Zoekresultaten
1 - 10 van de 41626 resultaten voor: node organisatie leidinggeven ontwikkelingen managers 8 plannen en organiseren 83 efficient samenwerken
... aan vaardigheden zoals sparren, communiceren, overleggen en taken verdelen, kan het gemakkelijk misgaan. Effectief werken ... de taakverdeling en elkaar actief op de hoogte houden van ontwikkelingen. Maar ook afspraken over praktische zaken zoals ... band tussen teamleden te behouden of versterken. 8.3 Efficiënt samenwerken ...
... Eerder al zijn training op onbewuste vooroordelen en gesprekstechnieken voor een selectiegesprek aan bod gekomen. Hieronder leest ... Waar mensen samenwerken, is leiderschap nodig. Zeker als uw organisatie zich inzet om diversiteit binnen te halen. De leidinggevende stuurt ...
effectieve organisatie Samenwerking tussen mensen is al decennialang bron van ... er geen échte organisaties. In bijvoorbeeld de kerk en hofhoudingen bestond zeker een mate van hiërarchie en organisatie, in het ... van de meest effectieve organisatiestructuur. 1.3.8 Moderne organisatietheorieën (vanaf 1980) samenhang ...
intern en extern Een succes maken van uw organisatie doet u niet alleen. U zult ... andere mensen nodig hebben en met andere mensen moeten samenwerken. Dit geldt zowel intern als extern. Intern gaat het bijvoorbeeld om ...
... werken. De vertrouwenspersoon kan vanuit zijn rol en aanpak erger voorkomen. Hoe eerder een werknemer die ongewenst gedrag is ... kans op succes Maar de vertrouwenspersoon in uw organisatie doet dat niet alleen. Door samen te werken en vanuit verschillende ...
... het vak als adviseur samen uit te oefenen. U krijgt advies- en instemmingsaanvragen waar u als team een weg in moet vinden. Hiervoor ... OR-ontwikkelpad ontwikkelpad Wat u in uw organisatie in het groot doet in uw onderzoek (zie hoofdstuk 3, pagina 18), ... kunt u uw loopbaan een positieve impuls geven! 8.2 OR-stadium: samenwerken ...
... deel van je werk bestaat waarschijnlijk uit overleg en vergaderingen met collega’s, klanten en projectpartners. Een onderdeel om ... de tijdsduur kwartiertje Veel organisaties plannen vrijwel automatisch een uur in voor élke vergadering. Die duur staat ... je steentje bijdragen aan de meningsvorming binnen je organisatie. Let op: ook bij discussievergaderingen behoort een ...
... worden over de (financiële) stand van zaken in uw organisatie. In hoofdstuk 3 vindt u een overzicht van de financiële ... moet goed op de hoogte zijn én blijven van de financiële ontwikkelingen van uw organisatie. Daarvoor is het van belang dat uw OR de ...
... kun je zien of het huidige aantal werkplekken voldoet en hoeveel flexplekken er nodig zullen zijn in bijvoorbeeld een nieuwe ... bezet zijn. Overweeg daarom de volgende maatregelen. 8.1.1 Aanwezigheidsrooster op kantoor Stimuleer werknemers om ...
... Iedere onderneming werkt met een systeem van planning. De organisatie die nodig is om de voorgenomen werkzaamheden te verrichten, wordt ... zoals een vast e-mailprogramma of internetplanners. 8.5.1 Jaaragenda begroting Op de jaaragenda van de OR staan in ...
- 1 van 4163
- ››