U bent hier

10.3 Voorkomen van conflicten op het werk

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier Arbo Rendement
Publicatiedatum: september 2021

leiderschapsstijl

vermijden

Als u weet hoe conflicten in het werk ontstaan, heeft u ook aanknopingspunten om ze te voorkomen. Uit het onderzoek voor de richtlijn van de NVAB komen de volgende factoren naar voren die de kans op een conflict verhogen:

  • Taak- en organisatiefactoren: onduidelijke taken en verantwoordelijkheden, complex werk, verstoorde werk-privébalans, onvoldoende middelen (geld, tijd, werknemers), hogere werkdruk, veel wisselingen in diensten, onvoldoende carrièremogelijkheden,
Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in