Zoekresultaten
1 - 10 van de 29556 resultaten voor: onderneming personeel administratie indiensttreding 10 speciale regelingen werknemers 104 overname
... leest u in hoofdstuk 3. Één van de verplichtingen bij indiensttreding is de identificatieplicht. Deze plicht – die uit drie ... zoals uw pensioenuitvoerder en verzekeraars waar uw onderneming collectieve verzekeringen heeft lopen (zie hoofdstuk 7). Het ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... kan het risico van aansprakelijkstelling beperken voor uw onderneming. Administratie aansprakelijkheidsschuld De ... werknemers van de onderaannemer of het ingeleende personeel in uw administratie bewaren. Dit is volgens de privacyregels namelijk ...
... bonnetjes of andere betaalbewijzen die de werknemers bij uw onderneming hebben ingeleverd ter onderbouwing in de administratie worden bewaard. Via welke administratie dit precies loopt, hangt ...
identiteit niet voldoen Als uw onderneming zich niet aan de administratieve verplichtingen houdt, kan de ... Denk bijvoorbeeld aan de situatie dat u de identiteit van werknemers niet op de juiste manier vaststelt of geen gegevens voor de ... de verzuimboete van maximaal € 5.514 opleggen. 10.1 Administratief verzuim ...
... dan moet u premies betalen in dat land. Hiervoor moet u uw onderneming melden bij de bevoegde instantie van dat land en informeren hoe die ... van de buitenlandse socialeverzekeringspremies. 10.4 Administratieve verwerking ...
uitlener Bij het inlenen van personeel gaat het om een situatie dat een onderneming (de inlener) arbeidskrachten inhuurt van een andere onderneming (de ... let op dat u géén kopie van hun identiteitsbewijs in uw administratie mag bewaren! Daar is immers geen wettelijke grond voor, omdat u ...
... scenario’s zich voordoen. Er kan na de overgang van onderneming één cao gelden binnen uw organisatie, er kunnen meerdere cao’s ... en overzichtelijker, omdat er op het gebied van cao-regelingen niets verandert. Uw OR en de bestuurder hoeven dan alleen nog te ... bij het opstellen van de cao betrokken was, is na indiensttreding bij de nieuwe werkgever direct gebonden aan de cao. De ...
... verdienen uw aandacht, maar dichter bij huis moet uw onderneming oog hebben voor de eigen werknemers. Het is belangrijk om ook met ... werk-privé zorgen voor meer winst. Gemotiveerd en betrokken personeel is namelijk productiever. Ondernemingen met gemotiveerd en betrokken ...
... kopie van het geldige identiteitsbewijs op het moment van indiensttreding zult u moeten bewaren in de administratie. Nationaliteit controleren De nationaliteit is één van ...
- 1 van 2956
- ››