Zoekresultaten
1 - 10 van de 11123 resultaten voor: onderneming personeel strategisch arbeidsvoorwaardenbeleid arbeidsvoorwaarden hr beleidsthema 13
arbeidsvoorwaardenbeleid Berenschot doet jaarlijks onderzoek naar de ... Organisaties willen de strijd om het behouden van bestaand personeel of het werven van nieuwe werknemers niet verliezen. Het is dus niet vreemd dat het belang van arbeidsvoorwaarden iets afneemt als de krapte ook wat afneemt. Maar als het ...
... verdienen uw aandacht, maar dichter bij huis moet uw onderneming oog hebben voor de eigen werknemers. Het is belangrijk om ook met ... werk-privé zorgen voor meer winst. Gemotiveerd en betrokken personeel is namelijk productiever. Ondernemingen met gemotiveerd en betrokken ...
... Zoals eerder aangegeven, moeten de secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden goed in kaart worden gebracht, waarbij een zo volledig ... gemaakt die fiscaal helemaal niet gunstig uitpakken voor de onderneming (zie ook paragraaf 13.1). Daarom is overleg met de salarisafdeling ...
... externe invloeden Het bestuur van een onderneming kiest ervoor, op basis van een afweging tussen risico en rendement, ... langetermijnplannen (voor bijvoorbeeld IT, huisvesting, personeel) op basis van de scenarioanalyses. Daarnaast moet u de ...
... te voeren voor het voorkomen (en beperken) van PSA. 13.3.1 Inventarisatie van verzuim Goed verzuimbeleid begint bij het in ... uit op 4,0%, over heel 2014 was dat gemiddeld 3,8%. 13.3.2 Verzuimpercentage De belangrijkste maat om het ziekteverzuim in een ... begint met een goede verzuimregistratie. 13.3 Strategisch werken met verzuimcijfers ...
gehele onderneming Zoals aangegeven, is het goed toepassen van de ... Denk bijvoorbeeld aan belastingvrije of netto secundaire arbeidsvoorwaarden die de HR-afdeling afspreekt, maar die fiscaal gezien op geen enkele manier onbelast ...
... per week zal werken ter sprake. Naast zulke primaire arbeidsvoorwaarden zijn er ook secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden. Denk hierbij aan een reiskostenvergoeding (zie hoofdstuk ...
overgang van onderneming Arbeidsvoorwaarden harmoniseren gebeurt vooral bij fusies en overnamen. De ... niet in strijd is met de wet en cao-regelingen. 3.2.3 HR en OR eenzijdig Het harmoniseren van arbeidsvoorwaarden is in de ...
duurder Het inlenen van personeel kan via een uitzendconstructie of een payrollconstructie verlopen. ... de werving en selectie van het personeel regelt, terwijl uw onderneming dat voor een payrollkracht zelf verzorgt. Bij payroll besteedt u ... Ook payrollkrachten moeten recht krijgen op dezelfde arbeidsvoorwaarden als die van de werknemers die direct bij uw onderneming in ...
... zijn er tegenwoordig aan gewend om veel keuzes te hebben. Om personeel aan uw organisatie te binden, is het daarom belangrijk dat u in uw arbeidsvoorwaardenbeleid inspeelt op persoonlijke voorkeuren. Dit kan uiteraard ...
- 1 van 1113
- ››