Zoekresultaten
1 - 10 van de 15188 resultaten voor: node onderneming administratie bijzondere btw regelingen
... een aparte brief sturen naar de Belastingdienst. De BTW van oninbare facturen kunt u sinds 2017 gewoon in uw aangifte terugvragen. ... van 1,5% hanteert u pas nadat de auto vijf jaar in de onderneming is gebruikt. 9.3.4 Margeregeling handelaar ... in uw eerstvolgende aangifte is niet toegestaan! 9.3 Bijzondere correcties ...
... u daarvoor een vergoeding, dan kan het zijn dat u (ook) een BTW-aangifte moet doen. Als uw organisatie deelneemt aan het economisch ... echter toch, bijvoorbeeld omdat de afnemer voor zijn eigen administratie een nota wil ontvangen, dan mag u op deze factuur geen BTW ...
... hebben. op collectief niveau Als uw onderneming gebruikmaakt van de vrije ruimte om vergoedingen, verstrekkingen en ... te maken. Denk bijvoorbeeld aan het bijhouden van een S&O-administratie voor de afdrachtvermindering voor speur- en ontwikkelingswerk ...
... de aangiftebelastingen berekent u zelf hoeveel belasting uw onderneming verschuldigd is en u betaalt dit bedrag ‘op eigen initiatief’. ... geen voorlopige en definitieve aanslagen. 5.1.1 BTW-administratie facturen De BTW is een aangiftebelasting; u moet dus ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... van een buitenlandse werknemer in Nederland moet uw onderneming voldoen aan een reeks administratieve verplichtingen. 4.1.1 ... ander werk gaat doen, is een nieuwe TWV nodig. Ook als uw onderneming een werknemer overneemt die al over een TWV beschikt wegens een ... aansprakelijk kan stellen voor de loonheffingen en de BTW die het uitzendbureau (de uitlener) behoort te betalen. ...
Het bijhouden van een goede administratie en het voldoen aan alle administratieve verplichtingen kan het risico van aansprakelijkstelling beperken voor uw onderneming. Administratie aansprakelijkheidsschuld De ... (inschrijving bij) de Kamer van Koophandel (KvK); zijn BTW-nummer; de factuurdatum; het factuurnummer; het in rekening ...
- 1 van 1519
- ››