U bent hier

4. Algemene voorwaarden

Dit hoofdstuk is eerder verschenen in Themadossier FA Rendement
Publicatiedatum: augustus 2021

Het is belangrijk om met nieuwe klanten duidelijke afspraken te maken. Deze afspraken kan uw onderneming met elke klant apart maken. Het is echter eenvoudiger om de standaardafspraken op te nemen in de algemene voorwaarden. In deze zogenoemde ‘kleine lettertjes’ geeft u de rechten en plichten van uw onderneming en uw klant weer. U moet de klant op de hoogte stellen van deze algemene voorwaarden.

heldere ­afspraken

Uw onderneming (als leverancier) en de klant (als afnemer) zijn beide gebaat bij heldere afspraken. Het verkleint de kans op misverstanden en voorkomt discussies achteraf.

In de algemene voorwaarden staan de afspraken die voor elke transactie van uw onderneming gelden. De algemene voorwaarden bestaan onder meer uit afspraken over de betaling, de levering, het transport, de verzekeringen, de garantieaspecten en het afhandelen van geschillen en overige juridische aspecten. Algemene voorwaarden gaan normaal gesproken...
De betalingsvoorwaarden vormen een essentieel onderdeel van de algemene voorwaarden en zijn ook heel belangrijk voor het debiteurenbeleid. Hierbij komt meer kijken dan alleen het vastleggen van de betalingstermijn. De inhoud van de betalingsvoorwaarden Goede betalingsvoorwaarden bevatten in ieder geval afspraken over: de prijsstelling: is de...
Heeft uw onderneming een webwinkel, dan gelden er extra regels voor de producten of diensten die u verkoopt aan consumenten. Daarnaast moet uw onderneming voldoen aan de regels die gelden voor het gebruik van ­cookies en voor e-mailmarketing. Verder moet de klant de mogelijkheid krijgen om kennis te nemen van de algemene voorwaarden. De Autoriteit...