Zoekresultaten
1 - 10 van de 17366 resultaten voor: onderneming administratie risicomanagement 6 mitigeren 62 maatregelen organisatorische aard
duurzaam voordeel drie gebieden Risicomanagement moet leiden tot een duurzaam voordeel. De voordelen van het ... nastreeft binnen interne kaders (beleid binnen de onderneming) en externe kaders (wet- en regelgeving). Risicomanagement ... zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten. 1.6 Waarom risicomanagement? ...
... om specifieke technologische of andere voorzieningen, en om organisatorische aanpassingen. Vooral omdat er op kantoor minder werkplekken ... gaan, lees je in hoofdstuk 7 en 8. 1.4 Techniek en organisatorische maatregelen ...
... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ... of u over- of ondergelicenseerd bent en of u eventueel maatregelen moet nemen. 4.2 Administratie ...
... onderschat. Risicomanagement is dus het proces waarmee een onderneming de risico’s methodisch beheerst met als doel met alle ... voordeel te behalen. Afweging besluit Risicomanagement zorgt ervoor dat je een goede afweging maakt tussen te behalen ...
administratie eindverantwoordelijk Uw fiscale administratieplicht ... wilt bewaren. In de regel is dit de plaats waar uw onderneming binnen Nederland kantoor houdt. Als uw onderneming geen kantoor ... tarief en eventueel de loonheffingskorting toepassen. 6.1 Administratieve verplichtingen ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... efficiënter De omgeving waarin een onderneming opereert, is niet statisch, maar dynamisch. En bovendien gaan de ... niet. De grootste bedreigingen komen vaak van buiten! Risicomanagement moet daarom zowel intern als extern gericht zijn en altijd ...
... krijgt, moet u extra aan de slag! Bewaar kopie administratie zorgvuldig automatisch De eventueel in de arm genomen ... partij voor salarisverwerking of -administratie kan uw onderneming na afloop van het kalenderjaar automatisch een kopie van uw ...
administratie opslagruimte De aankoop van een nieuw pand moet u ... verwerken in uw administratie. Gebruikt u het pand in uw onderneming dan is geen discussie mogelijk en behoort het pand tot het ... ’s-Hertogenbosch, 16 maart 2012, LJN: BW1117 6.6 Vastleggen keuze in administratie ...
... de RI&E. U moet dan volgens de arbeidshygiënische strategie maatregelen treffen om het risico weg te nemen of – als dat niet mogelijk ... Afscherming Contact overbodig maken Organisatorische maatregelen: Taakroulatie Sanitaire voorzieningen ...
- 1 van 1737
- ››