U bent hier

6.3 Hoe bewaart u de gegevens?

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier Salaris Rendement
Publicatiedatum: april 2020

inventarisatie

Na de inventarisatie van wat bewaard moet blijven en hoelang, is het tijd voor het organiseren van het archiveren. Met andere woorden, hoe bewaart u de gegevens en wat is hiervoor nodig? Begin met het bepalen van het archiveringsbeleid. Daarna krijgen zaken als rollen en verantwoordelijkheden, processen en IT-systemen invulling.

6.3.1 Archiveringsbeleid

weggooien

Een goed archief valt of staat met een archiveringsbeleid. Hierin moet u zeker ook principes vastleggen, zoals ‘weggooien

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in