Zoekresultaten
1 - 10 van de 36014 resultaten voor: onderneming administratie budgetteren liquiditeitsbegroting en investeringsbegroting 65 lastige
... zijn, want vaak is er naast de centraal aangeschafte hard- en software ook nog allerlei apparatuur met bijvoorbeeld voorgeïnstalleerde ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
betaaltermijn Het maken van een liquiditeitsbegroting in het budgetteringsproces is niet verplicht, maar wel ... van de prognose rekening met uw betalingsvoorwaarden en het betaalgedrag van uw klanten. De omzet wordt weliswaar geboekt op het ... in de zomer, is het verstandig om de gevolgen precies in de liquiditeitsbegroting te verwerken. Op die manier kunt u betalingsproblemen ...
Een liquiditeitsbegroting kan van toegevoegde waarde zijn voor een onderneming. Een ondernemer kan hiermee bepalen of er genoeg geld beschikbaar ... De liquiditeitsbegroting bevat de te verwachten inkomsten en uitgaven van een onderneming per maand of kwartaal. Een onderneming kan met ...
Een liquiditeitsbegroting kan van toegevoegde waarde zijn voor een onderneming. Een ondernemer kan hiermee bepalen of er genoeg geld beschikbaar ... De liquiditeitsbegroting bevat de te verwachten inkomsten en uitgaven van een onderneming per maand of kwartaal. Een onderneming kan met ...
Het midden- en kleinbedrijf (mkb) gaat nog steeds gebukt onder regeldruk en administratieve lasten. Mkb-ondernemingen vinden de BTW, vennootschapsbelasting, loonadministratie, jaarrekening en factuurverplichtingen een forse administratieve belasting. Volgens ...
... Hier waarschuwt SRA, de netwerkorganisatie van accountants- en advieskantoren, voor in een reactie op de concept-ESRS-standaarden. De ... ESG-prestaties: Environmental (milieu), Social (samenleving) en Governance (goed bestuur). Gevolgen voor het mkb Grote ondernemingen ...
... Hier waarschuwt SRA, de netwerkorganisatie van accountants- en advieskantoren, voor in een reactie op de concept-ESRS-standaarden. De ... ESG-prestaties: Environmental (milieu), Social (samenleving) en Governance (goed bestuur). Gevolgen voor het mkb Grote ondernemingen ...
... calculaties kwamen uit op vele miljarden euro’s per jaar. En nog steeds zijn de te bereiken efficiencyverbeteringen en kostenbesparingen drijfveren voor de introductie van SBR in verschillende ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
niet verplicht Iedere onderneming is vrij om wel of geen budgettering te gebruiken. Budgetteren is niet verplicht. Als een onderneming daarvoor kiest, is het ... formeel vastgelegd wat er wanneer aangeleverd moet worden en wanneer daarover besloten wordt. In kleine ondernemingen bestaan de ...
- 1 van 3602
- ››