U bent hier

5.1 Inhoud van de administratie

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier Salaris Rendement
Publicatiedatum: mei 2023

ordening

Om de administratie werkbaar te maken, zal het aanbrengen van enige ordening nodig zijn. De personeelsadministratie bestaat daarom over het algemeen uit twee onderdelen: het personeelsdossier en het salarisdossier, dat vaak wordt aangeduid als ‘de loonadministratie’.

  • Het personeelsdossier wordt in veel gevallen door de afdeling P&O/HR onderhouden en bevat onder andere informatie over functie, loopbaan en werktijden.
  • Daarnaast hebben organisaties de loonadministratie waarin onder andere gegevens staan over het loon van
Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in