5.1 Inhoud van de administratie
ordening
Om de administratie werkbaar te maken, zal het aanbrengen van enige ordening nodig zijn. De personeelsadministratie bestaat daarom over het algemeen uit twee onderdelen: het personeelsdossier en het salarisdossier, dat vaak wordt aangeduid als ‘de loonadministratie’.
- Het personeelsdossier wordt in veel gevallen door de afdeling P&O/HR onderhouden en bevat onder andere informatie over functie, loopbaan en werktijden.
- Daarnaast hebben organisaties de loonadministratie waarin onder andere gegevens staan over het loon van
Probeer Fundament nu 14 dagen gratis
Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:
Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie
Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.
Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank
Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.
Gratis adviesdesk
Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.
Toegang tot Rendement.nl
Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.
U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.