U bent hier

8. In het oog springen bij uw donateurs

Laatst gewijzigd: november 2021

Aandacht voor elkaar is belangrijk. Ook uw non-profitorganisatie moet voldoende aandacht geven aan (potentiële) donateurs. Door de coronacrisis kan dat toch iets lastiger zijn. Zo is het minder makkelijk om de straat op te gaan om de boodschap van uw goede doel te delen. U moet andere manieren vinden om de aandacht van de donateur te trekken. Waar kunt u dan allemaal aan denken?

kernwoord

hersenen

Aandacht is een mooi kernwoord. Door de coronapandemie staat het nog meer in de belangstelling. Aandacht komt u tegen in verschillende facetten. Het kan bijvooorbeeld gaan om:

  • aandacht voor de problemen in de wereld;
  • aandacht voor de beperkingen om met uw doelgroep en donateurs te kunnen interacteren;
  • aandacht en focus voor het kunnen gebruiken van uw hersenen om goed te kunnen functioneren;
  • aandacht voor hoe we ons voelen, oftewel: oprechte aandacht voor elkaar.
De emotionele problemen die een mondiale crisis en de genomen maatregelen met zich meebrengen, zijn onmiskenbaar. Wat opvalt is dat door de coronacrisis de twee drijfveren voor fondsenwerving van goede doelen heel sterk naar voren komen: de bestrijding van dood en eenzaamheid. Dat klinkt kort door de bocht, maar niets is minder waar. Charitatieve...
Laten we inzoomen op dat laatste aspect: eenzaamheid. De coronacrisis heeft ons allemaal beperkt: beperkt in onze bewegingsvrijheid en beperkt in de fysieke contacten. Het sociale leven is een tijd lang nagenoeg stilgevallen. Waar het normaal gesproken aan de fondsenwervers van uw organisatie is om verhalen te vertellen over eenzaamheid die u wilt...
U kunt op verschillende manieren laten zien dat uw organisatie nog steeds voldoende aandacht heeft voor uw donateurs. Het is vrij eenvoudig om een kaartje te sturen naar uw vaste donateurs of een belletje te plegen om uw donateur te bedanken voor de steun voor uw goede doel. U kunt dan meteen even stilstaan bij hoe deze tijd nu voor iemand is...
Aandacht, zeker in crisistijd, is dus erg belangrijk. Het draait om aandacht voor de emotionele rollercoaster waar we allemaal in meer of mindere mate in zitten. Het draait om aandacht voor elkaar en elkaars gevoel. En het gaat om aandacht voor uw donateur, en hoe u en uw organisatie zich voelen om vervolgens aandacht voor uw non-profitorganisatie...