U bent hier

7. Keurmerk en certificaat

Dit hoofdstuk is eerder verschenen in Themadossier FA Rendement
Publicatiedatum: juni 2019

Er is veel aandacht voor MVO en mensen hechten er waarde aan. Als uw onderneming bewust MVO integreert in de bedrijfsvoering, wilt u natuurlijk dat de buitenwereld dat weet! Met een MVO-keurmerk kunt u aan de buitenwereld laten zien dat u duurzaam onderneemt. Maar dan moet u dat keurmerk eerst zien te verdienen.

MVO houdt in dat uw onderneming waarde toevoegt op drie gebieden: sociaal, ecologisch en economisch gebied. Voldoet u hieraan, dan kunt u in aanmerking komen voor keurmerken en certificaten.

Een MVO-keurmerk biedt voordelen. Bijvoorbeeld als u opdrachten van de overheid wilt uitvoeren. Zij zal sneller met u in zee gaan in het kader van haar duurzaam inkoopbeleid als blijkt dat u zich richt op MVO. Met een keurmerk kunt u dan aantonen wat uw MVO-activiteiten zijn. Uw onderneming krijgt een MVO-keurmerk voor haar inspanningen als zij...
Uw onderneming heeft haar huiswerk gedaan en kiest voor een keurmerk? Dan verdienen de volgende punten uw aandacht bij het selecteren van het meest geschikte: Transparantie Relevantie Maatschappelijk draagvlak Groeimodel Werkbaarheid en toegankelijkheid Positief aan een keurmerk is dat het u helpt systematisch verbeteringen door te voeren. Het kan...
ISO 26000 is een internationale richtlijn voor de implementatie van MVO. ISO is een wereldwijde onderneming. Het is dan ook niet gek dat ISO 26000 tot stand is gekomen met medewerking van ondernemingen en experts uit 94 landen. 7.3.1 Waarom ISO 26000? Er zijn vijf belangrijke redenen om met ISO 26000 aan de slag te gaan. De MVO-paraplu. Veel...