U bent hier

6.3 Aansporen van klanten

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier FA Rendement
Publicatiedatum: oktober 2017

streng beleid

Het is belangrijk dat u in het debiteurenbeleid van uw onderneming vastlegt wanneer u begint met het aansporen van de klant tot betalen. Kiest uw onderneming voor een streng beleid, dan kunt u al op de zevende dag na het verstrijken van de uiterste betaaldatum een eerste actie ondernemen: e-mailen of bellen.

Is het beleid van uw onderneming iets flexibeler, dan wacht u nog zeven dagen langer. Veertien dagen is wel de grens, het is niet verstandig om nog langer te wachten.

Met een klant die een

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in