U bent hier

Organisatie & Leidinggeven
Organisatiemodellen1. Communiceren1.2. Het communicatiestijlenmodel toepassen

1.2. Het communicatiestijlenmodel toepassen

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: september 2019

Als u de communicatiestijl van uw gesprekspartner helder op het netvlies heeft, kunt u bepalen welke houding voor de situatie passend is.

Dit is voor elke communicatiestijl verschillend:

  • Expressieve stijl: vraag naar hun mening, richt u op de grote lijn, geef ruimte aan creatieve ingevingen.
  • Beschouwende stijl: bereid een gesprek voor, richt u op inhoud en doelen, neem de tijd, wees helder en concreet.
  • Directieve stijl: kom snel ter zake, stel u formeel op, blijf bij het onderwerp, wees concreet, geef de ander de ruimte om beslissingen te nemen.
Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in