U bent hier

1.11. Feedbackboodschap toepassen

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: september 2019

Op het moment dat iemand iets doet of juist nalaat en dat gedrag wekt irritatie op, kan dat aanleiding zijn voor het geven van feedback.

Maar voor het geven van feedback is het raadzaam om eerst een aantal stappen te doorlopen:

  • Bedenk eerst wat dit gedrag over u zegt. Kijkt u subjectief naar de situatie of kijk u er objectief naar?
  • Is het gedrag veranderbaar? Als dat niet zo is, heeft het doorgaans geen zin om iemand hierop aan te spreken.
  • Bent u de juiste persoon om het gedrag te benoemen?

Als u op de drie voorgaande vragen ‘ja’ heeft

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in