U bent hier

Organisatie & Leidinggeven
Organisatiemodellen1. Communiceren1.3. In de praktijk

1.3. In de praktijk

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: september 2019

Stel: u merkt dat een kennismakingsgesprek met een externe relatie niet lekker loopt. U ergert zich aan de aarzelende en onzekere manier van praten van uw gesprekspartner, terwijl u weet dat hij toch erg ervaren moet zijn. Ook vindt u dat hij niet tot de kern komt en alleen maar persoonlijke dingen vraagt en vertelt. Grote kans dat u in zo’n geval te maken heeft met botsende communicatiestijlen.

Doorgronden

Als u dit weet te doorgronden, heeft u al een belangrijke stap gezet. Het is dan zaak om uw ergernis te relativeren en te bepalen wat de dominante communicatiestijl is

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in