U bent hier

Organisatie & Leidinggeven
Organisatiemodellen1. Communiceren1.15. In de praktijk

1.15. In de praktijk

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: september 2019

Werknemers komen beter tot oplossingen als zij zich bewust zijn van hun eigen conflictstijl en die van andere partijen herkennen.

Samenwerken en doordrukken

Een voorbeeld: Edward stormt het kantoor van zijn leidinggevende binnen en roept ‘Ik ben het helemaal zat! Nu heeft Marie alweer niet opgeleverd wat ik met haar had afgesproken. Ik wil dat je haar vertelt dat ze het rapport moet veranderen!’ De leidinggevende herkent de conflictstijl van Edward als ‘doordrukken’ en weet van zichzelf dat zijn eigen stijl ‘samenwerken’ is. Hij kan dan bijvoorbeeld als volgt reageren om

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in